torsdag 31. juli 2014

Nytt HTH kjøkken


HTH selvfølgelig valget ble VH-7med hvite håndtaksprofiler og trend hvit benkeplate.



Overskap med qlicpuch og lyspanel med led spotter. Røros metall led800 ventilator er knapt synlig og 6000 serien til Miele.
Har investert i kombidamp og dette er en helt ny måte og lage mat på. Fungerer utmerket lager meny eks brokkoli, laks og poteter og kombidamperen sier fra når matvarene skal settes inn og det beste av alt den skyller ovnen etter hvert bruk. Uaktuelt og vaske ovnen etter bruk så vanntilkobling er meget tidsbesparende.
Heve deigen har jeg gjort istekovnen, kjekt med to ovner men det er kombidamperen som er i bruk konstant. Induksjonen står for det meste til pynt, lager saus på den:)
Ferdig resultat da har stekeovnen hevet deigen, jeg har laget rundstykkene og lagt dem på stekebrett. Ovnen har da etterhevet deigen og satt igang stekeprosessen og spiller en liten truddelutt når rundstykkene er klare.
Veldig uvant men som sagt det er kombidamperen som brukes daglig.

Perfekt dampet resultat hver gang slutt på tørr fisk og overkokte grønnsaker her i huset.





Det er mye kjøkken og hjemme står hvitevarene, er kaos når det står på men gleder meg til ferdig resultat.
Lei papptallerkner og ferdig mat, vi er jo ikke vant til slikt i det hele tatt så nå er jeg lei hyttelivet.

Varene er stuet opp til taket, ikke lett og komme frem i rotet men nå er alle varer i hus.
Montering i gang, har kun tapetsere mellom kjøkkenbenken og overskap. 
Svindyr tapet men perfekt, kommer ikke til og bytte ut dette kjøkkenet.


Demontering av gammelt kjøkken, det var et slit men jeg fikk det til. Rot og kaos til slutt vet man ikke hvor man skal plassere det man har. En ting er demontering men det er mye jobb i forkant. Tømme skuffer og skap, male vegger og tapetsere. Kordinering av rørlegger, elektriker alt skal være på stell til montøren kommer.
Stakkar elektriker måtte komme 3 ganger for og rette opp, var en del som ikke stemte men han fikset det på strak arm og tom med et smil.
Takk Gud for fagfolk sier jeg bare.
Det meste av innredningen blir brukt på vaskeromnet, kjekt med gjenbruk. Det jeg ikke trengte ga jeg til en nabo, kjekt å glede noen i hverdagen.
Ny benkeplate på vaskeromnet så ble det helt topp.

Veggene blir grå, trenger noe forandring fra alt det hvite. 
Føler meg trygg på valget , jeg har veldig bevist valgt et enkelt kjøkken da jeg er noe impulsiv.
Mye lettere å male og tapetsere enn å bytte ut kjøkken. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar